Hyvä indikaattori sille, että ovatko olotilani enemmän negatiivisia kuin positiivisia, on se, että kuinka usein teen päivityksiä. Jos paljon, jokin ärsyttää/kaihertaa minua. Jos taas vähän, niin elämä on melko tasaista. Nyt nukkumisongelmat ärsyttävät taas yli kirjoituskynnyksen. Minun tekee mieli valittaa. Niinpä valitan.

On vitun ärsyttävää, kun ei saa nukuttua kunnollista, levollista unta. En ole tämän projektini aikana tainnut nukkua oikein knnon makoisia yöunia kuin ehkä viisi kertaa (max). Ensin ongelmia on nukahtamisessa, pyörin sängyssä 0,5-1 tuntia ennen nukahtamista. Kun sitten viimein nukahdan, niin noin tunnin päästä säpsähdän hereille kuin pelästyneenä. Pulssi on koholla ja tuntuu "pelästyneeltä". Seuraavaksi tämä sama efekti toistuu noin viiden aikaan aamuyöstä. Sen jälkeen kykenen nukkumaan kohtuu hyvin aamuun asti. Jos taas yö on keskimääräistäkin huonompi, niin säpsähtelyheräilyä esiintyy koko yön.

Myöskin päiväunet ovat olleet päin persettä. Ennen olen pystynyt nukkumaan päiväunet varsin tehokkaasti, mutta nyt ovat pinnallisia. Päiväuniin nukahtaminen on myös ollut pirun vaikeaa; vaikka olen väsynyt niin menee yleensä tunti ennenkuin vaivun uneen. Säpsähtelen hereille ensimmäisen tunnin ennenkuin nukahdan. Juuri kun olen vaipumassa uneen niin tapahtuu säpsähdys, ja tämä toistuu noin tunnin ajan ennen kunnollista nukahtamista.

Positiivista tässä on kuitenkin se, että ylipäänsä pystyn nukkumaan yhtäjaksoisesti joitakin tunteja. Nimittäin, olen myös potenut todellisen infernaalisen unettomuuden jakson kesän loppupuolella. En pystynyt nukkumaan kuukauteen yli tuntia yhtäjaksoisesti, yöt olivat pelkkää koiranunta. Kuukauden jälkeen olo oli varsin rapea. Oikeastaan olin täysin työkyvytön ja minun olisi pitänyt olla sairaslomalla. Sinnittelin kuitenkin töissä pyhän hengen kannattelemana. Nyt sentään pystyn päiväaikaan tekemään normaaleja askareita, joten kykenen luovimaan eteenpäin unettomuuteni kanssa. 

Lopuksi pitää aina kirjoittaa jotain positiivista, jotta itselle ja lukijoille jää hyvä ja namuisa maku suuhun. Vaikka unenlaatuni on ollut mitä on, niin silti minulla on ollut lähiaikoina jokaisena yönä/aamuna erektioita. Eli ne ovat selvästi lisääntyneet. Olen melko ylpeä. Välillä tuntuu kuin olisin teini-ikäinen. On hienoa, kun vehkeet toimivat. Odottelen innolla vielä sitä aamua tulevaksi, kun aamustondis on niin kova, että ei pysty kusemaan. Muistan nuorena olleen näin melko usein. Vielä kuitenkaan tätä ei ole tapahtunut vaan erektioni laskeutuu heti ylös noustuani.